مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری

مدیر برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره‌وری: سیدعلی تقی‌ لو

 

همکاران حوزه

حسن نوری مهدی محمّدی کجیدی آیت احمدی سعیده پاک بین
رئیس گروه برنامه و بودجه کارشناس مسئول برنامه و بودجه (اعتبارات هزینه ای) کارشناس برنامه، بودجه، آمار و اطلاعات (اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای) رئیس گروه تشکیلات، تحول اداری و بهره وری

شرح وظایف

  • انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه
  • برنامه ریزی، تنظیم فعالیت ها و پیشنهاد بودجه سالیانه مطابق با اولویت های دانشگاه
  • همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه
  •  جمع‌آوری بودجه های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد
  • تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدف ها و خط مشی کلی دانشگاه
  • نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها
  • دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی
  • ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دوره های  سه ماهه به واحدهای دانشگاه
  • نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه  ای بر حسب فعالیت و برنامه های اجرائی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها
  • بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات جاری و عمرانی با وزارت متبوع
  • بررسی و مبادله موافقت نامه های مربوط به فعالیت های عمرانی با سازمان برنامه و بودجه کشور
  • مطالعه و بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه
  • انجام بررسی های سازمانی به منظور برنامه ریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه با همکاری حوزه معاونت توسعه مدیریت، منابع انسانی و پشتیبانی
  • مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامه ریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه
  • تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پست های سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیت های واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط
  • برقراری ارتباط با مراجع ذی صلاح جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات دانشگاه
  • مطالعه و بررسی در خصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پست های سازمانی دانشگاه و ابلاغ آن ها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امناء و ابلاغ تشکیلات تفصیلی از سوی وزارت متبوع
  • بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست های سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آن ها
  • مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان
  • تشخیص و تعیین رشته شغلی پست های سزمانی با توجه به طرح های طبقه بندی مشاغل
  • تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیت ها، نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه (پرسنلی و بودجه)، به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه
  • شرکت فعال در شوراها، کمیته ها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط
  • برنامه ریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهره وری در فرآیند آموزش تحقیق و فناوری با عنایت به شایسته سالاری، ابتکار، خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی
  • برنامه ریزی و نظارت بر طراحی، بهینه سازی انطباق نظام های مدیریتی متناسب و مورد نیاز جهت اجرای برنامه های توسعه آموزش عالی
  • انجام طرح‌های مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئین نامه های داخلی دانشگاه با هدف ساده سازی و هماهنگ ساختن آن ها
  • برنامه ریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستم ها، روش‌ها و رویه‌های مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آن ها با هدف افزایش رضایت‌مندی کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید
  • پشتیبانی، هدایت و نظارت بر فعالیت های بهره وری و تحول اداری دانشگاه
  • برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات شوراها و کمیسیون بهره وری و تحول اداری دانشگاه
  • ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامه های تحول اداری و بهره وری در دانشگاه
  • برنامه ریزی و ارائه طریق برای بهبود روش‌های انجام کار و تحول اداری و بهره وری
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق

 

  • چهارشنبه 8 دی 1395
  • یکشنبه 20 آبان 1397 - 11:42:11
  • Print