- آغازه
- معاونت توسعه، مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
- مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری
مدیر برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری: سیدعلی تقی لو
همکاران حوزه
حسن نوری | مهدی محمّدی کجیدی | آیت احمدی | فرهاد اکبری | حمید کلهر | علی باقری | میثم فضلوی | |
رئیس گروه برنامه و بودجه | کارشناس مسئول برنامه و بودجه (اعتبارات هزینه ای) | کارشناس برنامه، بودجه،(اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای) | رئیس گروه تشکیلات، تحول اداری و بهره وری | کارشناس مسئول تشکیلات، تحول اداری و بهره وری | کارشناس آموزش کارکنان | کارشناس برنامه و بودجه و آمار |
شرح وظایف
- انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه
- برنامه ریزی، تنظیم فعالیت ها و پیشنهاد بودجه سالیانه مطابق با اولویت های دانشگاه
- همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه
- جمعآوری بودجه های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد
- تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدف ها و خط مشی کلی دانشگاه
- نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها
- دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی
- ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دوره های سه ماهه به واحدهای دانشگاه
- نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه ای بر حسب فعالیت و برنامه های اجرائی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها
- بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات جاری و عمرانی با وزارت متبوع
- بررسی و مبادله موافقت نامه های مربوط به فعالیت های عمرانی با سازمان برنامه و بودجه کشور
- مطالعه و بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه
- انجام بررسی های سازمانی به منظور برنامه ریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه با همکاری حوزه معاونت توسعه مدیریت، منابع انسانی و پشتیبانی
- مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامه ریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه
- تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پست های سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیت های واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط
- برقراری ارتباط با مراجع ذی صلاح جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات دانشگاه
- مطالعه و بررسی در خصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پست های سازمانی دانشگاه و ابلاغ آن ها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امناء و ابلاغ تشکیلات تفصیلی از سوی وزارت متبوع
- بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست های سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آن ها
- مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان
- تشخیص و تعیین رشته شغلی پست های سزمانی با توجه به طرح های طبقه بندی مشاغل
- تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیت ها، نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه (پرسنلی و بودجه)، به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه
- شرکت فعال در شوراها، کمیته ها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط
- برنامه ریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهره وری در فرآیند آموزش تحقیق و فناوری با عنایت به شایسته سالاری، ابتکار، خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی
- برنامه ریزی و نظارت بر طراحی، بهینه سازی انطباق نظام های مدیریتی متناسب و مورد نیاز جهت اجرای برنامه های توسعه آموزش عالی
- انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئین نامه های داخلی دانشگاه با هدف ساده سازی و هماهنگ ساختن آن ها
- برنامه ریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستم ها، روشها و رویههای مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آن ها با هدف افزایش رضایتمندی کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید
- پشتیبانی، هدایت و نظارت بر فعالیت های بهره وری و تحول اداری دانشگاه
- برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات شوراها و کمیسیون بهره وری و تحول اداری دانشگاه
- ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامه های تحول اداری و بهره وری در دانشگاه
- برنامه ریزی و ارائه طریق برای بهبود روشهای انجام کار و تحول اداری و بهره وری
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق