از یکشنبه 3 دی 1396 تا یکشنبه 1 بهمن 1396

استاد / دانشجو / کارمند گرامی

 با سلام و احترام

این پرسشنامه در راستای «نیازسنجی مسائل فرهنگی دانشگاهیان» تهیه و تنظیم شده است. لطفاً عنایت فرموده میزان موافقت خود را درخصوص اهمیت هریک از گویه ­های پرسشنامه با انتخاب آن اعلام نمائید. با توجه به مقیاس پنج درجه ­ای، گزینه خیلی کم، نشانگر کمترین موافقت و گزینه خیلی زیاد، نمایانگر بیشترین موافقت است.

( مشخصات عمومی شرکت کننده )
نام و نام خانوادگی :   جنسیت :
شماره ملی :   میزان تحصیلات :
رایانامه - ایمیل :   سن :
شماره تلفن همراه :   شغل یا حرفه :
( 1 )

از نظر شما، هریک از موارد زیر تا چه اندازه به عنوان نیاز فرهنگی دانشجویان دانشگاهها در ایران حائز اهمیت است؟

( 2 )

مهارتهای زندگی نظیر پرداختن به مسائلی همچون نحوه حل مسأله، نحوه تصمیم گیری منطقی، ارتباط موثر با دیگران و مواردی از این قبیل

( 3 )

ورزش و زندگی سالم مانند پرداختن به موضوعات نحوه ورزش کردن، نقش آن در سلامتی، شادابی و اثربخشی فعالیتهای روزمره

( 4 )

استفاده بهینه از اوقات فراغت نظیر تأکید به مسائلی مانند نحوه پر کردن اوقات فراغت، استراحت فکری و طراحی بازی های خلاقانه برای رفع خستگی

( 5 )

تشکیل خانواده و اهمیت آن از لحاظ دینی، اجتماعی و فردی

( 6 )

مدیریت امور خانواده مانند حل مسائل اقتصادی آن، مدیریت ارتباط بین فرزندان و مسائل اجتماعی مربوط به آن

( 7 )

شبکه های اجتماعی مجازی، ماهیت، مزایا و آسیبها

( 8 )

کارکردهای دولت الکترونیک در جوامع امروزی

( 9 )

سواد فناورانه نظیر طراحی و مهندسی فناوری ها، درک ماهیت و کاربردهای آن

( 10 )

تجارت الکترونیک

( 11 )

محیط زیست و توسعه پایدار مانند تاکید به تغییرات آب و هوا

( 12 )

شاد زیستن در چارچوب موازین دینی

( 13 )

آشنایی با قوانین عمومی ارتباطات بین المللی

( 14 )

پرداختن به موضوعاتی همچون روحیه جهادی، شایسته سالاری، استقلال و حمایت از محرومان

( 15 )

تأکید بر مسائلی مانند رعایت حریم زن در خانواده، روابط منطقی زن و مرد، صله رحم و احترام به بزرگترها

( 16 )

پرداختن به برخی اصول اقتصاد اسلامی مانند تولید ثروت حلال، انفاق، وقف، قناعت و ترجیح ارزشهای انسانی به ارزشهای مادی

( 17 )

اخلاق علمی و پژوهشی

( 18 )

پرداختن به موضوعاتی مانند وجدان کاری، سعه صدر، شجاعت، فداکاری، ایثار و خودسازی

( 19 )

عقلانیت، تأمل و پرهیز از رفتارهای هیجانی و احساسی

( 20 )

پرداختن به موضوعاتی مانند کل نگری، آزاداندیشی و پرهیز از جمود فکری و تحجر

( 21 )

شیوه های نقد محترمانه و نقدپذیری

( 22 )

پرداختن به موضوع توسعه سواد علمی در دانشجویان

( 23 )

آینده نگر بودن نظیر کسب مهارتهای برنامه ریزی، پیش بینی و سازمان دهی منابع

( 24 )

نوآوری در راههای رشد خلاقیت، شکوفایی استعدادها و استفاده عملی از آنها

( 25 )

اعتدال و میانه روی و پرهیز از افراط و تفریط

( 26 )

هویت دینی و درک اصول دینی

( 27 )

پرداختن به مواردی همچون استکبار ستیزی، امنیت ملی و استقلال سیاسی

( 28 )

قانون مداری و جایگاه نظم و قانون در توسعه اجتماعی

( 29 )

وحدت، انسجام و راههای کاهش اختلافات داخلی

( 30 )

شیوه های محترم شمردن اقوام، فرهنگ ها و مذاهب

( 31 )

کارآفرینی و مهارتهای آن

( 32 )

بهره وری و استفاده بهینه از منابع، امکانات، نیروی انسانی و تولید با کیفیت

( 33 )

مصرف کالاهای تولید داخل

( 34 )

الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت

( 35 )

تغذیه و سلامتی

( 36 )

مهارت های کلیدی اشتغال

( 37 )

مهارت های یادگیری

( 38 )

مدیریت در اسلام و نهج البلاغه

( 39 )

حقوق شهروندی

( 40 )

ضمناً در صورت امکان نیازهای اولویت دار فرهنگی برای دانشگاهیان که در فهرست بالا ذکر شده اند یا احیاناً ذکر نشده اند را مرقوم فرمائید:

کد امنیتی