«نشست ملی توسعه و هوشمندسازی زیرساختهای فناورانه حوزه بینالملل دانشگاهها» 20 خرداد با حضور جمعی از مسئولان، مدیران و فعالان حوزه آموزش عالی، فناوری و همکاریهای بینالمللی کشور در دانشگاه صنعتی امیر کبیر با هدف هماندیشی، تبادل تجربیات و بررسی راهکارهای نوین فناورانه در حوزه بینالملل آموزش عالی برگزار شد.
محورهای اصلی این نشست شامل بینالمللیسازی دانشگاهها، آموزش هوشمند زبان فارسی، جذب و مدیریت دانشجویان بینالمللی، توسعه زیرساختهای هوشمند دانشگاهی و همچنین بهرهگیری از فناوریهای نوین و هوش مصنوعی در فرآیندهای بینالمللی دانشگاهها خواهد بود.
در این رویداد، ظرفیتها و سامانههای هوشمند توسعهیافته در تعامل میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مؤسسه دانشبنیان «موج تفکر دانشگستر» معرفی و ارائه میشود. این زیرساختها با هدف تسهیل در همکاریهای بینالمللی، مدیریت بهتر دانشجویان بینالمللی، هوشمندسازی فرآیندهای آموزشی و ایجاد بسترهای نوین ارتباطی در دانشگاهها طراحی شدهاند.
از جمله زیرساختهای کلیدی که در این نشست به بررسی آنها پرداخته میشود، میتوان به مواردی، چون سامانه DICP زیرساخت مدیریت همکاریهای بینالمللی، سامانه DaneshGo: زیرساخت هوشمند تبادل و جذب دانشجو در کشورهای اسلامی، سامانه ParsiGO: فناوری هوشمند آموزش زبان فارسی به دانشجویان بینالمللی و سامانه PARS: سامانه هوشمند ارزیابی مهارتهای آموزشی اشاره کرد.
دکتر مالمیر مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه به عنوان نماینده دانشگاه در این نشست حضور داشتند.